top of page
ייעוץ והנחיית הורים

כיועצת חינוכית שצמחה משדה החינוך, ביצעתי מגוון תפקידי חינוך שיצרו את השדה ממנו נבטה תפיסת הייעוץ שלי.

שימשתי כמחנכת, וכמורה מקצועית, גם בגילאי יסודי וחט"ב וגם בגילאי תיכון, כולל הגשה לבגרות.

שילבתי בהוראה כלים אישיים שהתפתחו אצלי בתיאטרון, במשחק, בדרכי הוראה אלטרנטיביות, שהפכו מאוחר יותר לשיטות אותן הטמעתי בסטודנטיות אותן לימדתי וליוויתי במכללות (מכללת אפרתה ומכללת אורות), במסלולי חט"ב ובחינוך המיוחד.

המחקר אותו ערכתי ב-1998, במסגרת לימודי תואר שני במכללת אורות, (שלוחת אוניברסיטת אלבמה בארה"ב) עסק בגיל ההתבגרות.

על פי אריקסון ותיאוריות האישיות שלו, הדגש הוא פסיכו- חברתי.

מטרתו המרכזית של המתבגר היא גיבוש זהות. את זהות הילד שהייתה לו, יחליף המתבגר בזהות של בוגר.

פתרון מוצלח של המשבר, יוליד נאמנות.

היכולת להיות נאמן לעצמך, לזהות שגיבשת, לערכים ולאנשים.

נאמנות זו מאפשרת יצירת קשרי אהבה וידידות-אינטימיות. לכן, האינטימיות על פי אריקסון, היא תוצר חיובי ופורה של משבר הזהות. ב-15 השנים האחרונות עבדתי בעיקר עם נוער בני 14-18, וחוויתי איתם את המשבר, בניית הזהות האישית, הדתית, החברתית ואת הקשיים והשאלות.

במסגרת הקליניקה אני מציעה שירותים רבים להורים ולמתבגרים

  • סדנאות הורים רבות על הגיל הלא רגיל.

  • תקשורת נוער- הורים.

  • הטבת מערכות יחסים במשפחה

  • גישור בין שפת המתבגר/ת וההורים או אחד מהם, ע"י תרגום השפה זה לזה, דבר שיוצר חיבור וקשר טובים יותר, ומסיר משוכות.

bottom of page